Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, czyli tzw. „Local SEO” to zbiór działań, mających na celu pomóc użytkownikom odnaleźć dany produkt lub usługę lokalnie. Działania prowadzone w tym zakresie różnią się nieco od tych, które prowadzone są przy pozycjonowaniu na frazy ogólne. Mają jednak na celu maksymalnie skupić się na tym, aby strona docelowa, była jak najłatwiejsza do znalezienia na lokalnych frazach.

Jak przebiega pozycjonowanie lokalne?

Trzon zadań związanych z pozycjonowaniem pozostaje bez zmian. Naszym zadaniem jest maksymalne zoptymalizowanie naszego serwisu pod wyszukiwarkę Google, a następnie pozyskiwanie linków do naszej strony internetowej. Linki jednak w dużej mierze będą zawierać dodatkowe słowo, jakim będzie nazwa konkretnej miejscowości. Dla przykładu, może to być fraza „serwis drukarek Lublin”. Innymi słowy, do naszego głównego słowa kluczowego, na które chcemy się pozycjonować, dodajemy frazę danej miejscowości lub miasta.

Na czym polega różnica związana z pozycjonowaniem lokalnym?

Pozycjonowanie lokalne wymaga od nas większej puli zadań, które musimy przygotować, aby nasza firma była widoczna lokalnie. W dużym stopniu pomoże nam w tym wizytówka Google Moja Firma, która jest odpowiedzialna za usadowienie nas w lokalnej mapie Google, wraz ze wszystkimi parametrami naszej firmy.

Specjalna wizytówka Google, pozwoli w pełni uzupełnić wszystkie wiadomości o naszej firmie. Tam też będą umieszczane oceny klientów, na podstawie których nasza firma będzie pozycjonować się w wynikach wyszukiwania, przykładowo poprzez liczbę i jakość opinii, na temat naszej firmy.

Warto pamiętać, iż poprawnie skonfigurowana wizytówka naszej firmy w Google stanowi bardzo dużą część sukcesu w pozycjonowaniu lokalnym. Dzięki niej, każdy klient będzie mógł sprawdzić w prosty sposób, szczególnie poprzez urządzenia mobilne, jak dojechać do naszej firmy, a także to, w jakich dniach i godzinach działa nasz biznes. Wizytówka Google pozwoli także bezpośrednio przekierować naszych potencjalnych klientów poprzez drogę telefoniczną bądź bezpośrednio na naszą stronę internetową, która zyska dużo ruchu, właśnie dzięki wizytówce Google.

Jak pozyskiwać skuteczne linki do pozycjonowania lokalnego?

Bardzo dobrym pomysłem do prostego, aczkolwiek skutecznego pozycjonowania lokalnego jest pozyskiwanie linków z wizytówek o nazwie NAP. Są one bardzo łatwe do znalezienia i przy ich pomocy, możemy szybko i wygodnie pozyskiwać wartościowe linki, używane do pozycjonowania. Warto jednak pamiętać, że w dzisiejszych czasach większość wizytówek NAP pobiera skromną opłatę za stworzenie wizytówki własnej firmy. Jest to jednak normalne i zrozumiałe, dlatego warto pamiętać o skromnym budżecie na początek naszego pozycjonowania lokalnego.

Pierwszą i darmową wizytówką NAP jest oczywiście nasza wizytówka w Google. Dlatego warto zacząć od niej swoje działania i to właśnie na niej skupić się, dołączając zdjęcia związane z naszą działalnością, a także dobrze opisując naszą działalność, oraz w pełni konfigurując całą wizytówkę.

Dodaj komentarz

11 − sześć =