Aktualizacja algorytmu Google z listopada 2023
Nowa aktualizacja algorytmu Google z listopada 2023 roku, która rozpoczęła się 2 listopada, okazała się wyjątkowo dynamiczna i ma duży wpływ, nawet większy niż poprzednia aktualizacja z października 2023 roku /według niektórych specjalistów SEO/. Zaskoczyła wielu specjalistów SEO, ponieważ pojawiła się zaledwie kilka tygodni po ostatniej dużej aktualizacji. Obserwowano znaczne wahań ruchu i dyskusje na temat tej aktualizacji w społecznościach SEO, gdzie uznane autorytety w branży, zgłaszali znaczne spadki w rankingu dla niektórych stron, zwłaszcza tych, które mogły stosować taktyki typu „parasite SEO„.
Aktualizacje rdzenia Google mają na celu poprawę trafności i jakości wyników wyszukiwania poprzez dostosowywanie algorytmów. Chociaż Google nie ujawniło konkretnych szczegółów zmian w aktualizacji listopadowej, skupienie wydaje się być na ulepszeniu zdolności algorytmów wyszukiwania do rozumienia treści stron internetowych i lepszego rankingu stron najbardziej relewantnych dla zapytań użytkowników.
Dla osób dotkniętych aktualizacją, Google sugeruje, że zazwyczaj nie ma potrzeby dokonywania znaczących zmian, jeśli tworzyli wysokiej jakości, pouczające treści. Jeśli jednak zauważone są skutki, zaleca się przegląd wytycznych dotyczących aktualizacji rdzenia i upewnienie się, że treści są dobrze opracowane, aktualne i że strona internetowa jest zoptymalizowana technicznie, w tym aspekty takie jak szybkość ładowania stron, przyjazność dla urządzeń mobilnych i bezpieczeństwo. Ponadto, budowanie wysokiej jakości linków zwrotnych pozostaje istotne.
Dodatkowe porady obejmują pozostawanie na bieżąco z wytycznymi Google, korzystanie z narzędzi takich jak Google Search Console do śledzenia wydajności witryny i identyfikowania problemów technicznych oraz ewentualne poszukiwanie pomocy u ekspertów SEO, aby poradzić sobie ze zmianami. Podkreśla się, że choć aktualizacje rdzenia mogą znacząco wpływać na ruch i rankingi, przestrzeganie najlepszych praktyk Google może złagodzić negatywne skutki i zwiększyć szanse na sukces w rankingach wyszukiwania.
Ta aktualizacja oznacza czwartą dużą aktualizację rdzenia w 2023 roku, po wprowadzeniach w marcu, sierpniu i październiku, z których każda obejmowała wielotygodniowe wdrożenia. Jest to przypomnienie o dynamicznej naturze SEO i potrzebie pozostawania elastycznym i poinformowanym o ciągle zmieniającym się krajobrazie wyszukiwania.