Aktualizacje wyszukiwarki Google 2021

Aktualizacje wyszukiwarki Google

1 lipca firma Google rozpoczęła wdrażanie drugiej części aktualizacji rdzenia, około miesiąc po aktualizacji rdzenia z czerwca 2021 r. Różnice w nich było widać od razu aktualizacja podstawowa z czerwca 2021 r. zajęła więcej czasu, żeby zobaczyć w statystykach jej działanie, a aktualizacja podstawowa z lipca 2021 r. była niemal natychmiast widoczna rozpoczęły się skoki na różne frazy w wyszukiwarce Google. Aktualizacja nadal trwa nie było oficjalnego komunikatu Google o jej pełnym wdrożeniu zresztą, ale musi zbliżać się do końca, bo już mija 11 dzień aktualizacji, która miała trwać maksymalnie 2 tygodnie. Google w ostatnim czasie wręcz zasypało nas długą listą różnych aktualizacji wyszukiwarki, poniżej podsumowanie ostatnich aktualizacji.

Aktualizacje wyszukiwarki Google:

Aktualizacja recenzji produktów z 8 kwietnia, a ukończona w dniu 22 kwietnia.

Aktualizacja rdzenia z czerwca /część pierwsza/, rozpoczęła się 2 czerwca i zakończyła się 12 czerwca.

Aktualizacja Google Page Experience Update rozpoczęta w dniu 15 czerwca i będzie trwać do końca sierpnia.

Aktualizacja spamu /część pierwsza/ – 23 czerwca.

Aktualizacja spamu/ część druga/- 28 czerwca.

1 lipca aktualizacja rdzenia /część druga/ – 1 lipca.

Co zrobić, jak aktualizacja wpłynęła negatywnie na Twoją witrynę?

Najważniejsze to nie panikować, zawsze staraj się spokojnie czekać na zakończenie wdrożenia aktualizacji, nawet jak drastycznie ruch spada na twojej witrynie. Dopiero bierz się do roboty po oficjalnym zakończeniu procesu aktualizacji. Google dla wszystkich stron, które spadają ma jedną radę trzymać się wytycznych Google dla webmasterów i poprawiać stronę wg tych wytycznych.

Spadki potrafią być bolesne…

Jeżeli to nie pomaga skup się na jakości treści, bo wszystko wtedy wskazuje na to, że konkurencja ma ciekawsze treści na swojej stronie. Przy zmianach pamiętaj o jednym i najważniejszym wpływ Twoich zmian na stronie może być widoczny w wyszukiwarce nawet dopiero za kilka tygodni a nawet za 2-3 miesiące. Wiec jak nie widzisz żadnego efektu swoich zmian po paru dniach, nie wprowadzaj nowych tylko daj czas wyszukiwarce, żeby „zapoznała się” ze zmianami. W SEO trzeba wykazać się cierpliwością.

Dodaj komentarz

5 × trzy =