Aktualizacja ukierunkowana na zwalczanie spamu z października 2022 r.
Google w dni wczorajszy zakończyło wdrożenie aktualizacji ukierunkowanej na zwalczanie spamu. Aktualizacja została uruchomiona 19 października a zakończyła się już 21 października po zaledwie 2 niecałych dobach. Aktualizacja była globalna i dotyczyła wszystkich języków. Jeśli przestrzegasz zasad Google Search Essentials, znanych wcześniej jako Wskazówki Google dla Webmasterów, zapewne nie musisz się martwić w związku z nową aktualizacją.
Google poinformowało, że „witryny, które naruszają nasze zasady, mogą mieć niższą pozycję w wynikach lub w ogóle nie pojawiać się w wynikach”. Google ma jasną definicję tego, co uważa za spam, obejmuje ona przede wszystkim witryny niskiej jakości, które nakłaniają użytkowników do zainstalowania złośliwego oprogramowania lub podania danych osobowych. Poprzednia aktualizacja spamu rozpoczęła się 3 listopada i trwała 8 dni więc tym razem aktualizacja była błyskawiczna.