Olbrzymia zmienność w SERP wyszukiwarki Google
Google lubi chyba doprowadzać do zawału właścicieli witryn internetowych oraz fachowców od SEO :). Trwa w tej chwili aktualizacja recenzji produktów, ale zmiany jakie zachodzą w wyszukiwarce Google wskazują, że dzieje się znacznie więcej. Wiele wyników wyszukiwania dosłownie zostało wywróconych do góry nogami i niektóre z nich są wręcz bezsensowne. Wielu użytkowników na forach SEO uważa, że jest coś nie tak z tą aktualizacją, ja natomiast uważam, że to nie kwestia tej aktualizacji tylko innych prac/ lub innej aktualizacji/, gdyż dziwne zmiany w SERP zaczęły się wcześniej, zanim rozpoczęło się wdrożenie aktualizacji recenzji produktów.
Aktualizacja recenzji produktów Google ma na celu promowanie treści recenzji, które wykraczają poza większość szablonowych informacji, które widzimy w Internecie. Firma Google zapowiedziała, że będzie promować tego typu recenzje produktów w swoich rankingach wyników wyszukiwania. Aktualizacja wprowadza nowe języki do aktualizacji recenzji produktów, w tym angielski, hiszpański, niemiecki, francuski, włoski, wietnamski, indonezyjski, rosyjski, holenderski, portugalski oraz polski.
Firma Google powinna bardziej zwracać uwagę na konsekwencje swoich eksperymentów dla właścicieli witryn i firmy SEO, bo nie informując oficjalnie co się dzieje wprowadza spore zamieszanie, które odczuwają szczególnie firmy opierające biznes na wyszukiwarkach.
Poniżej kilka przykładowych opinii zebranych na forum WebmasterWorld na temat zmienności w SERP wyszukiwarki Google:
„Kolejny dzień, kolejne słowo kluczowe nr 1 utracone — na rzecz witryny, która nawet nie oferuje tego produktu.”
„Duży spadek dzisiaj (-40%), konwersje wzrosły wczoraj wieczorem i zniknęły w ciągu nocy.”
„Taniec SERP zaczyna się od nowa. Witamy w programie.”
„Również znaczny spadek w tym samym czasie, jak wszyscy inni.”