Fable prezentuje rewolucyjne narzędzie AI do tworzenia dynamicznych Światów Wirtualnych
Fable, firma z siedzibą w San Francisco, znana ze swojej pracy na styku gier i sztucznej inteligencji, niedawno zrobiła furorę, udostępniając na zasadach open source swoje innowacyjne narzędzie AI, „The Simulation”. Ten przełomowy rozwój ma potencjał do zrewolucjonizowania sposobu tworzenia wirtualnych światów i symulacji, oferując niespotykany dotąd poziom realizmu i interaktywności.
Istota „The Simulation”
SAGA: Serce The Simulation W centrum „The Simulation” znajduje się SAGA (Skill to Action Generation for Agents), ramka AI zaprojektowana, by umożliwić twórcom tworzenie immersyjnych symulacji w stylu Westworld, gdzie głównymi aktorami są postacie AI, a nie gracze. SAGA umożliwia tworzenie szczegółowych światów, osadzonych w ramach historycznych wydarzeń lub fikcyjnych narracji, odzwierciedlających zarówno rzeczywiste zdarzenia, jak i spekulacyjne scenariusze. Ta technologia oparta na AI jest teraz dostępna jako projekt open source, co stanowi znaczący krok naprzód w dziedzinie tworzenia wirtualnych światów.
Zajrzenie do Thistle Gulch Demonstracja technologii została zaprezentowana w 3D symulacji miasteczka Dziki Zachód z lat 1800 o nazwie Thistle Gulch. Tutaj, agenci AI, tacy jak szeryf Cooper i Blackjack Kane, są wyposażeni w autentyczną inteligencję, podejmując decyzje w czasie rzeczywistym, nieprzewidywalne w oparciu o rozwijającą się narrację symulacji. Agenci ci mogą pamiętać poprzednie interakcje, tworząc skomplikowaną i ewoluującą fabułę. Postacie AI w Thistle Gulch wykazują zaawansowane zachowanie, co świadczy o ambicji Fable, aby stworzyć naprawdę emergentne, inteligentne życie w symulacjach.
Narzędzie dla Twórców: Kształtowanie Światów z SAGA SAGA funkcjonuje również jako narzędzie dla twórców, podobne do Minecrafta lub innych narzędzi typu builder, pozwalając developerom na ustawienie światów i postaci, a następnie pozwalać im ewoluować w ramach symulacji. Ta ramka nie tylko ułatwia podejmowanie decyzji przez agentów, ale również pozwala na interwencję lub ocenę ludzką, jeśli pożądany jest inny ścieżka symulacji. Wcielone agenty w tych symulacjach mogą manipulować swoim środowiskiem, tworząc dynamicznie ewoluujące narracje i prezentując skomplikowane dynamiki między agentami.
Wizja i Cele
Szkolenie Wcielonych AI dla Inteligentnych Społeczności Długoterminowym celem Fable jest ambitny: szkolenie wcielonych AI w symulacjach, aby stworzyć inteligentną społeczność, która mogłaby sięgać poza symulowane krainy i w świat internetu. Celem jest stworzenie żywej symulacji z milionem agentów, każdy zdolny do podejmowania skomplikowanych decyzji. To przedsięwzięcie nie dotyczy tylko tworzenia zaawansowanych postaci AI, ale także przesuwania granic badań nad AI w kierunku osiągnięcia Sztucznej Inteligencji Ogólnej (AGI). Fable wyobraża sobie symulacje napędzające różne zastosowania, od symulacji ekonomicznych i rekonstrukcji historycznych po serialowe programy telewizyjne zasilane przez AI.
Open Source: Podejście Oparte na Społeczności Udostępniając SAGA na zasadach open source, Fable ma na celu stymulowanie społeczności skupionej wokół symulacji, zachęcając do innowacji i eksperymentowania w społeczności deweloperów. To podejście jest uważane za kluczowe w rozwoju obszaru symulacji napędzanych przez AI, przy czym firma z niecierpliwością oczekuje na różnorodne perspektywy i opinie deweloperów z całego świata.
Podsumowanie
Wydanie „The Simulation” i AI SAGA przez Fable stanowi znaczący kamień milowy w ewolucji wirtualnych światów i technologii AI. Udostępniając to narzędzie na zasadach open source, Fable nie tylko prezentuje swoje techniczne umiejętności, ale także zaprasza globalną społeczność deweloperów i twórców do udziału w tym ekscytującym nowym froncie AI i tworzenia wirtualnych światów. W miarę rozwoju i dojrzewania tej technologii, ma ona potencjał do zdefiniowania na nowo naszego rozumienia i interakcji ze środowiskami wirtualnymi, zacierając granice między rzeczywistością a symulacją.
na podstawie: Hayo.com